ČLÁNKY

100 rokov spoločnosti BLANCO

100 rokov spoločnosti BLANCO

Spoločnosť BLANCO už 100 rokov vyvíja a vyrába vysoko kvalitné výrobky, ktoré dodnes charakterizujú zónu okolo kuchynského drezu. Počas tohto obdobia spoločnosť preukázala cit pre nový vývoj a spoločenské trendy. BLANCO vždy udávalo smer v oblasti materiálov a dizajnu. Vďaka schopnosti prinášať inovácie, technickým kompetenciám a výraznej orientácii na zákazníka sa spoločnosti BLANCO podarilo v každej fáze svojej existencie vždy nájsť správne riešenia pre špecifické potreby obchodníkov i domácností. Z výrobcu príslušenstva sa spoločnosť stala medzinárodne úspešným systémovým dodávateľom pre zónu okolo kuchynského drezu.
 
 
Popis fotografie
 
 
Osobnosť priekopníka s obchodným duchom
Po ukončení základnej školy sa Heinrich Blanc vyučil obchodníkom a v roku 1925, vo svojich 29 rokoch, založil spoločnosť „Blanc & Co. Metallwarenfabrik Oberderdingen“ (ďalej len BLANCO). Vďaka jeho zmyslu pre obchod a odvahe púšťať sa do priekopníckej práce sa spoločnosť rýchlo rozvíjala. Povahové rysy Heinricha Blanca charakterizujú firemnú kultúru dodnes: Zakladateľ spoločnosti v sebe spájal spoľahlivosť, zodpovednosť a povedomie o nákladoch so schopnosťou rýchlo rozpoznať trendy a vplyvy. Heinrich Blanc zomrel 8. apríla 1960 vo veku 63 rokov. Vedenie firmy potom prevzal jeho syn Heinz Blanc a neskôrj jeho vnuk Frank Straub.
 
 
 
 
 
 
 
 
Popis fotografie
Od medzery na trhu k podstate značky
V polovici 20. rokov minulého storočia si ľudia čoraz viac priali mať stály prístup k teplej vode. Napríklad pre jednoduchšie oplachovanie, pranie alebo varenie. Veľmi žiadané boli tzv. kamnovce – kovové nádoby, ktoré umožňujú ohrev vody v peciach na prevádzkovú teplotu. Ponuka však nedokázala uspokojiť rastúci dopyt. Túto medzeru na trhu vyplňuje Heinrich Blanc produktom, ktorý možno rýchlo a ekonomicky sériovo vyrábať. So svojím kamnovcom z pozinkovanej medi prináša spoločnosť BLANCO do domácností zónu okolo kuchynského drezu a stáva sa tak jedným z najdôležitejších dodávateľov pre vtedajšie továrne na výrobu šporákov.
 
 
 
 
 
 
Popis fotografie
Produktové portfólio se rozširuje
S postupnou elektrifikáciou domácností a nárastom množstva veľkých elektrických spotrebičov spoločnosť BLANCO rozšírila v 30. rokoch 20. storočia svoje portfólio výrobkov. Vďaka svojim vysokým materiálovým kompetenciám začína spoločnosť vyrábať kuchynský riad, medzi ktorý patria aj kanvice na vodu z čistého hliníka. Tento materiál je predurčený pre požiadavky varenia pomocou elektriny a spoločnosť BLANCO tak mohla otvoriť ďalšiu oblasť použitia v zóne okolo kuchynského drezu. Z výrobcu jednotlivých produktov sa postupne vyvinul dodávateľ portfólia produktov a spoločnosť BLANCO tiež znížila závislosť od tovární na výrobu šporákov.
Popis fotografie
Vynikajúce kompetencie v oblasti materiálov
Na konci 40. rokov sa spoločnosť BLANCO zúčastnila prvého veľtrhu po druhej svetovej vojne v Hannoveri, kde medzinárodnému odbornému publiku predstavila svoje portfólio. Spoločnosť okrem iného vystavovala užitočné produkty príslušenstva z nového materiálu Anticorodal. Výnimočne ľahký a zároveň odolný materiál bol vhodný najmä pre obchodné oblasti, kde je ochrana proti korózii zásadnou pre dlhú životnosť výrobku. Veľký záujem na veľtrhu vzbudili okrem iného kanvice na mlieko z materiálu Anticorodal, ktoré spoločnosť BLANCO vyvinula pre poľnohospodárstvo a potravinársky priemysel.
Popis fotografie
S nehrdzavejúcou oceľou do budúcnosti
V polovici 20. storočia Heinrich Blanc uskutočnil svoj dávny podnikateľský zámer, ktorý charakterizuje spoločnosť BLANCO dodnes: výrobu umývacích drezov z všestranne použiteľného antikora. Už v roku 1951 sa výroba zamerala na drezy z nehrdzavejúcej ocele a iba o rok neskôr spoločnosť BLANCO uviedla na trh kryty umývacích stolov z nehrdzavejúcej ocele. Spoločnosti sa pritom podarilo ako prvému dodávateľovi vyrobiť z jedného kusu suroviny dva drezy, čo bol revolučný krok pre zónu okolo kuchynského drezu, ktorá sa odvtedy stáva najdôležitejšou oblasťou činnosti spoločnosti. Čísla tento vývoj potvrdzujú: ročná výroba drezov vzrástla zo 4 000 ks v roku 1954 na približne 100 000 ks v roku 1959, katalóg produktov v tej dobe zahŕňal viac ako 100 rôznych modelov drezov.
Popis fotografie
Zóna okolo kuchynského drezu nadobúda konkrétne obrysy
Spoločnosť BLANCO postupne pracuje na estetickom a funkčnom vylepšení zóny okolo kuchynského drezu v domácnostiach. V 60. rokoch už spoločnosť nepovažovala drez za čistý úžitkový predmet, ale chcela sa presadiť u obchodníkov aj koncových spotrebiteľov najmä rôznymi tvarmi a individuálnym dizajnom. Kvalitný dizajn doprevádzajú funkčné prvky a technické inovácie, ktoré poznateľne zvyšujú každodenný komfort. Príkladom sú veľkorysé odkvapkávacie plochy a umývacie stoly so zabudovanými umývačkami na riad.
Popis fotografie
Nové materiály – nové možnosti
O desať rokov neskôr spoločnosť BLANCO s veľkými ambíciami podporuje používanie nových materiálov pre zónu okolo kuchynského drezu. Ako prvá spoločnosť na svete spoločnosť BLANCO uvádza na trh farebné drezy z materiálu SILACRON (1981). Dizajn a vzhľad okolo kuchynského drezu možno ešte viac individuálne zladiť s kuchynským nábytkom, a tak kompozitný materiál rozširuje možnosti usporiadania kuchyne. Veľký úspech spoločnosti BLANCO na medzinárodných veľtrhoch s výrobkami z materiálu SILACRON je prvým dôkazom medzinárodného marketingového potenciálu nových modelov drezov.
Popis fotografie
Viac ako „len“ drez
V polovici 80. rokov 20. storočia spoločnosť BLANCO pokračuje v modernizácii zón okolo kuchynského drezu, ktorej výsledkom je väčší komfort a multifunkčnosť. V tejto fáze firma okrem iného predstavuje svetovú novinku BLANCOMULTI-BOX. Inovatívny drez s integrovanou šachtou na odpadky a s organizáciou odpadu je predchodchom dnešného systému BLANCO UNIT a vďaka prvej komplexnej vzájomnej súhre rôznych prvkov zóny okolo kuchynského drezu predstavuje významný míľnik vo vývoji produktov.
Popis fotografie
Komponenty ako funkčná jednotka
S postupom 80. rokov 20. storočia spoločnosť BLANCO stále viac prepájala rôzne súčasti zóny okolo kuchynského drezu. Z hľadiska estetiky a komfortu sa teraz rôzne komponenty stávajú funkčnou jednotkou pre rôzne oblasti použitia. Pre koncových spotrebiteľov tak vznikajú nové výhody: BLANCOQUELL je prvý filtračný systém v ponuke spoločnosti, ktorý sľubuje lepšiu chuť vody z vodovodného kohútika.
Popis fotografie
Riešenie pre individuálny životný štýl
Modernizácia zóny okolo kuchynského drezu za pomoci praktických batérií a systémov pre organizáciu spodných skriniek, nových materiálov a farieb zostáva proklamovaným cieľom spoločnosti BLANCO aj v 90. rokoch. Príkkladom sú granitové drezy z materiálu SILGRANIT: robustný materiál z až 80% kremenného piesku sa vyznačuje povrchom, ktorý sa ľahko udržiava. Vysoko kvalitný vzhľad a starostlivo vybraná farebná paleta dávajú obchodným partnerom a remeselníkom príležitosť ešte lepšie začleniť do plánovania kuchyne individuálne dizajnové požiadavky. Vysoké vývojové a konštrukčné znalosti v spojení s dlhoročnými skúsenosťami vo výrobe uznáva aj odborný svet: v roku 1997 spoločnosť BLANCO získala za výrobky BLANCOLUNA ocenenie Roter Punkt (predchodca  medzinárodného ocenenia Red dot Award).
Popis fotografie
Viac ľahkosti v každodennom živote
Na prelome tisícročia vzniká v spoločnosti BLANCO myšlienka ergonomickej zóny okolo kuchynského drezu: koncoví spotrebitelia by mali v každodennom živote v kuchyni zažívať pohodlie a radosť a nové funkčné dizajnové produkty ako je napr. tzv. AXen koncept, v tom zohrávajú dôležitú úlohu. Je k dispozícii v rôznych materiáloch, veľkostiach a vyhotoveniach a s pohyblivým ergonomickým príslušenstvom umožňuje plynulé pracovné postupy pozdĺž súvislej osy pohybu. Koncepcia AXen tiež ukázala cestu k následnému prepojeniu rôznych oblastí zóny okolo kuchynského drezu do funkčného celku.
Popis fotografie
Patentovaná kvalita
Jedným z najdôležitejších výrobných materiálov v spoločnosti BLANCO zostáva aj v druhom desaťročí 20. storočia nerez. Spoločnosť pritom neustále vyvíja fyzikálne vlastnosti a vzhľad materiálov. Príkladom je patentovaná nerezová oceľ DURINOX, ktorá získala rôzne ocenenia:
Jedním z nejdůležitějších výrobních materiálů zůstává u společnosti BLANCO i ve druhém desetiletí 20. století nerez. Společnost přitom neustále vyvíjí fyzikální vlastnosti a vzhled materiálů. Příkladem je patentovaná nerezová ocel DURINOX, která získala různá ocenění: kov otryskaný inovatívnym výrobným procesom je viac ako dvakrát tvrdší v porovnaní s bežnými povrchmi z nehrdzavejúcej ocele, a preto je menej náchylný na poškriabanie a odtlačky prstov. Vďaka svojej homogénnej povrchovej štruktúre sa naviac DURINOX na dotyk aj vzhľadovo odlišuje od iných materiálov.
Popis fotografie
Dokonalá zóna okolo kuchynského drezu
Na začiatku 20. rokov tohto storočia spoločnosť BLANCO svojím produktom BLANCO UNIT pozdvihla zónu okolo kuchynského drezu na novú úroveň. Komponenty ako kuchynský drez, batéria, filtrácia, chladenie, horúca voda a doplnkové príslušenstvo ako dávkovač umývacieho prostriedku, ďalšie kuchynské pomôcky a tiež premyslená organizácia spodných skriniek sú prvýkrát zlúčené do multifunkčnej jednotky. Tým pre spotrebiteľov vzniká ucelený zážitok z výrobku, ktorý sa vyznačuje funkčnosťou a pohodlím. Prémiové vodné systémy, ktoré možno bez problémov integrovať do systému UNIT, ako je napr. pre zušľachtenú pitnú vodu s prepojenou produktovou aplikáciou, podčiarkujú odborné znalosti spoločnosti BLANCO pre pridanú hodnotu, ktorú možno každý deň zažívať v zóne okolo kuchynského drezu.
 
 
 
 
 


BLANCO Logo